fredag 4 maj 2012

En fredag mitt i livet

Idag är jag hemma och vabbar. Både Isabelle och jag har en grym förkylning och egentligen vill jag bara klaga över min elaka huvudvärk som spränger så fort jag reser mig upp. Men inte konstigt när jag har grönt snor i näsan som skulle räcka till en hel armé. Men så läser jag det här. Jag har också läst pappans brev på Facebook. Aftonbladet är bra på att göra en grej av sådana här saker, det blir stort. Men i det här fallet så är det en tanke som slår mig. Har inte försäkringskassan andra människor att ta tag i? Lurendrejare som utnyttjar systemet och som äter upp kakan vi alla ska dela på. Så att människor som förlorar sina barn kan få sörja och hämta andan. Det är väl just det som systemet är byggt för?

Så jag ska inte klaga så mycket idag. Bara ta vara på en fredag med min dotter.

1 kommentar:

Maximus sa...

Huvet på spiken Carro! Fint skrivet! Kram